Scenariusz zajęć otwartych
przeprowadzonych w Szkole Podstawowej nr 2 w Brennej
w klasie 3 w dniu 23 maja 2019r.
prowadząca: Magdalena Krzempek
Temat: Utrwalamy naszą wiedzę o pierwszej pomocy.
Cele ogólne:
-
Utrwalenie
wiadomości związanych z udzielaniem pierwszej pomocy,
-
Utrwalenie
numerów alarmowych
Cele szczegółowe:
-
uczeń zna i
potrafi udzielić pierwszej pomocy,
-
uczeń zna numery
alarmowe
-
uczeń potrafi
prawidłowo wezwać służby ratunkowe
Cel wychowawczy:
- uczeń potrafi współpracować w grupie,
Metody:
-
pogadanka
-
praktycznego
działania,
-
aktywizująca.
Środki:
-książeczki
z programu edukacyjnego „Ratujemy i uczymy ratować”
-
aplikacja Genially z interaktywnym obrazkiem,
-fantom,
kartonowy telefon,
-aplikacja
Classroom screen
-puzzle
i kartoniki do podziału na grupy
Formy pracy:
-grupowa,
-indywidualna,
Prowadzący: mgr
Magdalena Krzempek
Przebieg
zajęć:
1.
Nauczyciel wita uczniów, dzieli ich na grupy i na tablicy
interaktywnej za pomocą aplikacji Classroom screen objaśnia, na jakich zasadach
będą dziś pracować.
2.
Nauczyciel rozdaje
uczniom puzzle, uczniowie układają puzzle. Następnie nauczyciel pyta, czy
uczniowie wiedzą, co przedstawiają te
puzzle. Uczniowie odpowiadają.
3.
Nauczyciel
włącza aplikacje Genially i objaśnia, że każda z grup zmierzy się dziś z
pytaniami dotyczącymi pierwszej pomocy. Za każdą właściwą odpowiedź grupy będą
otrzymywać serduszka.
4.
Wybrani
uczniowie podchodzą do tablicy i klikają na interaktwny obraz. Po głośnym
przeczytaniu pytania – uczniowie pracują w grupach i zapisują swoje odpowiedzi.
Po każdym pytaniu kolejny uczeń podchodzi do tablicy i klika w znaczek
oznaczający odpowiedź.
-pytanie 1 : Wymień numery alarmowe i wskaż do
jakich służb ratunkowych się odnoszą.
-pytanie nr 2: Jakie informacje musisz podać
dzwoniąc pod numer alarmowy?
-pytanie 3: ile ucisków ratunkowych, a ile oddechów
ratunkowych musisz wykonać ratując osobę poszkodowaną?
-pytanie 4: Za pomocą jakich zmysłów sprawdzasz czy
osoba oddycha?
-pytanie 5: Do czego służy defibrylator?
-pytanie 6: Jeżeli osobo poszkodowana oddycha w
jakiej pozycji ja ułożysz?
5.
Po wykonaniu
wszystkich zadań wylosowana para uczniów demonstruje kolejne etapy udzielania
pierwszej pomocy.
6.
Podsumowanie
zajęć. Nauczyciel rozdaje uczniom książeczki z programu edukacyjnego „Ratujemy
i uczymy ratować” z zamieszczonymi w
środku dyplomami.