SP nr 2 w Brennej - edukacja wczesnoszkolna


Scenariusz zajęć otwartych
przeprowadzonych w Szkole Podstawowej nr 2 w Brennej
w klasie 3 w dniu 23 maja 2019r.

prowadząca: Magdalena Krzempek 

Temat: Utrwalamy naszą wiedzę o pierwszej pomocy.         
Cele ogólne:
-       Utrwalenie wiadomości związanych z udzielaniem pierwszej pomocy,
-       Utrwalenie numerów alarmowych
Cele szczegółowe:
-       uczeń zna i potrafi udzielić pierwszej pomocy,
-       uczeń zna numery alarmowe
-       uczeń potrafi prawidłowo wezwać służby ratunkowe
Cel wychowawczy:
            -   uczeń potrafi współpracować w grupie,
Metody:
-       pogadanka
-       praktycznego działania,
-       aktywizująca.
Środki:
            -książeczki z programu edukacyjnego „Ratujemy i uczymy ratować”
            - aplikacja Genially z interaktywnym obrazkiem,
            -fantom, kartonowy telefon,
            -aplikacja Classroom screen
            -puzzle i kartoniki do podziału na grupy
Formy pracy:
-grupowa,
-indywidualna,
Prowadzący: mgr Magdalena Krzempek


Przebieg zajęć:

1.     Nauczyciel  wita uczniów, dzieli ich na grupy i na tablicy interaktywnej za pomocą aplikacji Classroom screen objaśnia, na jakich zasadach będą dziś pracować.
2.     Nauczyciel rozdaje uczniom puzzle, uczniowie układają puzzle. Następnie nauczyciel pyta, czy uczniowie wiedzą, co przedstawiają  te puzzle. Uczniowie odpowiadają.
3.     Nauczyciel włącza aplikacje Genially i objaśnia, że każda z grup zmierzy się dziś z pytaniami dotyczącymi pierwszej pomocy. Za każdą właściwą odpowiedź grupy będą otrzymywać serduszka.
4.     Wybrani uczniowie podchodzą do tablicy i klikają na interaktwny obraz. Po głośnym przeczytaniu pytania – uczniowie pracują w grupach i zapisują swoje odpowiedzi. Po każdym pytaniu kolejny uczeń podchodzi do tablicy i klika w znaczek oznaczający odpowiedź.
-pytanie 1 : Wymień numery alarmowe i wskaż do jakich służb ratunkowych się odnoszą.
-pytanie nr 2: Jakie informacje musisz podać dzwoniąc pod numer alarmowy?
-pytanie 3: ile ucisków ratunkowych, a ile oddechów ratunkowych musisz wykonać ratując osobę poszkodowaną?
-pytanie 4: Za pomocą jakich zmysłów sprawdzasz czy osoba oddycha?
-pytanie 5: Do czego służy defibrylator?
-pytanie 6: Jeżeli osobo poszkodowana oddycha w jakiej pozycji ja ułożysz?
5.     Po wykonaniu wszystkich zadań wylosowana para uczniów demonstruje kolejne etapy udzielania pierwszej pomocy.
6.     Podsumowanie zajęć. Nauczyciel rozdaje uczniom książeczki z programu edukacyjnego „Ratujemy i uczymy ratować” z zamieszczonymi w  środku dyplomami.

Lekcje otwarte